Cookies -og privatlivspolitik

E-handel trends i 2018

Danske e-handel trends i 2018

Hvert år kommer der nye trends og tiltag, du bør være opmærksom på hvis du driver forretning online. Og det bør praktisk talt inkluderer alle virksomhedsejere, med få undtagelser.

Vi har set på 5 af de vigtigste e-handel trends i Danmark 2018 som du bør være opmærksom på, for ikke at halte efter dine konkurrenter.

1. Mobilvenlighed

Mobilvenlighed er altafgørende i 2018. Du kommer ikke særlig langt, uden at have en mobilvenlig hjemmeside, da omkring 50% af de danske forbrugere estimeres til at handle via mobilen. Så du kommer til at miste en masse trafik og salg, hvis du ikke tilpasser dig og gør dig klar til mobil first index.

Din hjemmeside skal være responsiv, dvs. vises pænt på både computer, tablet og mobilen. Ellers kan du ikke forvente at kunderne vælger dig.

2. Hjemmesidens hastighed

Hjemmesidens hastighed eller pagespeed som det kaldes, tager hele tiden til i betydning. Vi får flere og flere muligheder som forbruger, og bliver samtidig mere utålmodige. Der findes mange statistikker der tydeligt viser, hvor meget indflydelse det har.

Det gør en enorm forskel om din loadtid er på 1 eller 3 sekunder, selvom det kan lyde ligegyldigt. Der findes mange måder hvorpå du kan styrke hastigheden, som vi ikke vil komme ind på her. Men test din hjemmeside via værktøjer som GTmetrix og få et indblik i hvor du står henne.

3. Https:// hjemmeside

Hvis du ikke allerede har et SSL-certifikat tilknyttet din hjemmeside, er det på høje tid. 2018 er året hvor alle hjemmeside bør være placeret å https://. Det er der flere gode grunde til.

Dels har du efterhånden haft rigelig tid til at omstille dig til den nye dagsorden og dels vil det have markante effekter på både konverteringsprocenten og SEO-fronten. De fleste vil opleve en højere konverteringsprocent og bedre organiske placeringer, efter de har flyttet hjemmesiden til https://, men husk en korrekt 301 viderestilling!

4. Brugervenlighed 

Brugervenlighed har og vil fortsat være afsindigt afgørende. Det kommer til udtryk på mange forskellige måder. Dels for hvor længe dine besøgende bliver på hjemmesiden, hvilket både vil afspejle sig på antal salg og på SEO-delen.

Samtidig går både brugeren og søgemaskinerne meget op i brugervenlighed, så hvis de skal blive rigtig glade for dig, skal du have en lækker og brugervenlig side. I tvivl om det indebærer dig? Så indhent konstruktiv feedback fra venner, bekendte og netværk.

5. Skab synergier på tværs af medier

Det sidste punkt kan give rigtig mange fordele og styrker til din forretning, men er omvendt en af de mere uhåndgribelige trends i Danmark. Du skal arbejde på at skabe synergier imellem dine medier.

Det kunne være alle dine sociale platforme, Facebook, Instagram, Linkedin mv. til din hjemmeside og eventuel app. Formår du at få dem til at hænge sammen og supplere hinanden, vil du hurtigt opleve effekterne. Alt for mange har fx. Instagram og Facebook profiler fordi man bør, uden at få fuld glæde af dem.

Flere og flere bliver dygtige til at inkorporere det i hele forretningen og finder på innovative ideer som fx. apps, der kan bidrage til hele væksten.

 

Vi håber du kan bruge vores gennemgang og tips til at styrke din e-handels forretning.